NOTES / NOTEBOOK

Ostatnio dużo zajmowałem się nowymi mediami i praca z komputerem mocno mnie zmęczyła. Na nowo więc odkryłem przyjemność płynącą z oprawy książek/notesów, której nauczyłem się podczas studiów konserwacji i od tamtych czasów nie używałem. Pochłonęła mnie fizyczność i skupienie towarzyszące procesowi szycia książki, klejenia, dobierania materiału oprawy. Korzystając z momentu przejścia w rok 2010 zdecydowałem się stworzyć 16 notesów i wręczyć je osobom, z którymi czuję się w jakiś sposób związany. Niektóre pojawiły się w moim życiu bardziej jako idee, inne towarzyszą mi stale. Są wśród nich moi przyjaciele, ludzie z którymi współpracuję, rodzina. Chcę podzielić się z nimi, odkrytym przeze mnie na nowo, światem, w którym notatki prowadzi się ręcznie na papierze. Jednocześnie ciekawi mnie sam proces zużywania się rzeczy, nabierania przez nie wartości osobistej i historycznej. Chcę, aby po roku każdy sfotografował swój notes, po czym wybrał dwie kartki z jego wnętrza i mi je przekazał. W ten sposób rok 2011 rozpocznę z kolekcją 32 kartek, które wraz z czystymi stronami oprawię w nową całość. Przez cały ten czas będę się starał również znaleźć fundusze na wydanie całości - notesu częściowo zapisanego przez 16 różnych osób.

I decided to go back to the manual arts, and started to bind notebooks. I learned it at the conservation study and never used it since then. Now suddenly I found a pleasere in just sitting and sawing the papers, bindig it, making the cover... So I decided to create 16 small notebooks, that I gave away to different people. The people that were important to me last year - some of them appeared there as ideas, some, because we are close. I want to share the manual world with them.
In the same time I'm interested in the process of using up - how do the things become personal, and how do they use up. I would like people to carry it around for a year, and then take a photo of it and give away to me two pages from inside - the pages they will choose. In this way at the end of the year I'll have a collection of 32 pages that I will bind in a new notebook - I will also include some blank pages in it. In the perfect situation i'll have money at that time to print it out- a half used notebook.